close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

נקודה מהזוהר לפרשת נשא

הרב יניב חניאכז שבט, תשפד06/02/2024
פרק לה מתוך הספר זוהר על פרשת שבוע
<< לפרק הקודם
 - 
לפרק הבא >>

נקודה מהזוהר לפרשת נשא- הכהן כאחראי על הזוגיות

תגיות:
בפרשת סוטה המופיעה בפרשת נשא מעלה הזוהר הקדוש שאלה מאוד מיוחדת- "... הכא אית לאסתכלא, הא כתיב ושחט את בן הבקר, ושחט אחרא (ונעבור לתרגום)- יש צורך להבין בפרשה זו, הרי הכהן
הוא אחוז בחסד, ולכן שחיטה כשרה בזר, כדי שהכוהנים לא ימעלו בקשר שלהם לחסד... ואם כך מדוע מביא האיש את אשתו לכהן לדין?"

הזוהר שואל בגלל מהותו של הכהן, הרי מהותו של הכהן היא חסד (ותוך כדי הדברים מביא הזוהר הסבר לא שגרתי לשאלה מדוע שחיטה כשרה בזר, כי הכהן הוא חסד!!), ואם כך איך מביאים אישה לכהן לצורך דין?

עונה על כך הזוהר תשובה מדהימה- "הכהן וודאי ראוי לכך, כי הוא השושבין של האישה העליונה, של כנסת ישראל שממנה מתברכים כל הנשים בעולם. וזו הסיבה שאשה למטה מתברכת בשבע ברכות, כי היא קשורה לכנסת ישראל והכהן הוא אחראי לתקן את דבריה של כנסת ישראל, ולכן ממילא אחראי על קדושת הזוגיות". הכהן הוא החלק מעם ישראל שאחראי על התיקון והקשר עם כנסת ישראל העליונה, אותה "אישה עליונה" (הביטוי בזוהר הוא מטרוניתא, אני לא בטוח שהתרגום "אישה עליונה", הוא ממש מדוייק) שממנה מתברכת הזוגיות בעולם, וממילא זו הסיבה שבחתונה מברכים שבע ברכות עליונות. ולכן, כשיש בעיה או פגימה בזוגיות, צריך לבוא אל הכהן, שזו מלאכתו. למרות שהכהן הוא חסד ולא דין, הרי שכאן מדובר על דין ששומר על הזוגיות והקדושה במשפחה, ולכן זה בהחלט תפקידו של הכהן.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה